How to order

 Where can I place an order?
To purchase something from us, you have to go to our online shop on etsy. There you can find items in stock and pre-order.

 How can I commission you something?
First of all, you need to check if we're currently taking commissions or if we're closed. You can check it on the right panel of this blog or on the etsy shop.

If commissions are open, you may find them on our etsy shop; we often update it with pre-order items. But if it's not the case, then you need to contact us sending a private message on our social media sites (facebook, instagram) or on etsy, clicking on the "Request custom order" button on the left panel in the shop.


 How can I commission you a custom item?
If commissions are open, contact us sending a private message on our social media sites (facebook, instagram) or on etsy, clicking on the "Request custom order" button on the left panel in the shop.

 Payment
Full payment must be sent before we begin to work on the order. Our default payment method is paypal, but we also accept other methods on etsy.

★ Waiting
Items in stock will be shipped within 7 days.
Commissions will be shipped within 2-3 weeks*

*Commissions are listed in a waiting list on the right panel of the website, so you can check when will be your turn. The waiting time can be increased because of working saturation or illness.

★ Shipping
Shipping cost depends of height and weight of the order. Once shipped, it usually takes 2-6 weeks to arrive to your address.

Shipping method: Registered airmail with tracking number.

★ Refunds
No refunds or exchanges once the payment has been sent.

Defective items: Exchanges are accepted once you have sent me a proof of the issue. You have to send me back the defective item; once arrived we'll send you a good one. No refunds (except OOAK items).

Shipping issues: We'll refund your money or send items again in case of loss. We won't take any responsability in mail damaged items.


---------------------------------------------------

 ¿Dónde puedo hacer un pedido?
Si deseas comprar algo, debes dirigirte a nuestra Tienda Online en etsy. Allí encontrarás nuestros artículos en stock y los de pre-venta

 ¿Cómo puedo haceros un encargo?
Antes de nada, debes asegurarte de que estamos abiertos a encargos en ese momento. Puedes revisarlo en el panel derecho de este blog o en la tienda de etsy.

Cuando cogemos encargos, normalmente lo que hacemos es subir a etsy un listado de los artículos disponibles para encargar en pre-venta. No obstante, a veces no ocurre así y tendrías que contactarnos, ya sea mediante mensaje privado en nuestras redes sociales (facebook, instagram) o a través de etsy, clicando en el botón "Solicitar pedido personalizado" situado en el lateral izquierdo de la página.


 ¿Cómo puedo encargaros un artículo personalizado?
Si estamos cogiendo encargos, tendrías que contactarnos, ya sea mediante mensaje privado en nuestras redes sociales (facebook, instagram) o a través de etsy, clicando en el botón "Solicitar pedido personalizado" situado en el lateral izquierdo de la página.

 Pago
El pago debe ser realizado antes de que empecemos a trabajar en el pedido. El método de pago predeterminado es paypal, pero en etsy aceptamos más opciones.

★ Espera
Los productos en stock serán enviado en 7 días.
Los encargos serán enviados en 2-3 semanas*

*Los encargos son apuntados en la lista de espera de la columna derecha de la web, así que podrás mirar cuándo será tu turno. El tiempo de espera puede incrementarse en casos de saturación de trabajo o enfermedad.

★ Envío
El coste del envío depende del tamaño y peso del pedido. Una vez enviado, normalmente tarda entre 3-7 días en llegar a tu casa (dentro de españa) o 2-6 semanas para fuera de españa.

Método de envío: Envío certificado con número de seguimiento

★ Devoluciones
No reembolsaremos ni cambiaremos ningún pedido una vez el pago haya sido completado.

Productos defectuosos: Podrá ser descambiado si nos envías una prueba del desperfecto. Debes enviarnos el producto defectuoso de vuelta; una vez lo hayamos recibido te enviaremos uno en buen estado. No aceptamos devoluciones (excepto en productos únicos)

Problemas en el envío: En caso de pérdida, reembolsaremos el dinero o volveremos a enviar otra vez el pedido. No asumiremos ninguna responsabilidad en caso de daño durante su envío.